En Escolàpies València apostem per la relació família-escola. És fonamental per al nostre col·le aquesta bona relació ja que tots formem part de la comunitat educativa. Per això ens agrada fer partícips a les famílies del procés d’aprenentatge dels seus fills i filles.

En les diferents etapes del col·le els convidem a realitzar diverses activitats durant tot l’any acadèmic. La col·laboració i presència familiar és una peça clau per al funcionament i el magnífic ambient del col·le.

En Educació Infantil tenim els “Tallers de famílies”. Aquests tallers es realitzen al llarg del curs segons els projectes que duu a terme cada nivell (l’hivern, el món submarí, la sabana, la prehistòria, la volta al món, dinosaures, emergències…)

A principi de curs en la reunió metodològica, s’especifiquen els projectes que es realitzaran i les dates fixades per a cada taller. Les famílies s’apunten a un dels tallers. La duració del taller és d’una vesprada (aproximadament 1 i 30h)

Les famílies són les encarregades de dur a terme l’activitat. Elles entren a l’aula i es posen en el paper del professorat, ensenyant sobre el tema que els ha tocat i realitzant jocs amb l’alumnat.

En Primària, les activitats varien, des d’ensenyar la metodologia Emat en els primers cursos de Primària, realitzar celebracions conjuntes o activitats manipulatives amb ells com la que fan en 5é fer adorns nadalencs per a posteriorment entregar-los als comerços de la zona. Acostant-nos al barri i entaulant llaços de col·laboració.

Aquestes activitats fomenten, a més de la relació família-escola, vincles en els quals les famílies comprenen la labor docent i comparteixen objectius d’aprenentatge amb els seus fills i filles.

És una experiència molt gratificant, es viu amb molta emoció i il·lusió aquest moment de compartir temps i espai amb els seus fills i filles. A més, per a l’alumnat és molt enriquidor i especial veure a la seua família en la seua classe.