La nostra

història

Et donem la benvinguda a la pàgina web del Col·legi Escolàpies a través de la qual podràs conéixer la raó que mou la nostra tasca: ajudar, mitjançant l’educació de la infantesa i joventut a construir un futur millor, humanitzant, evangelitzant i innovant.

Pertanyem a la Fundació Escolàpies i és el desig de tots els col·legis que en ella ens trobem el donar resposta al món de hui mitjançant una educació integral dels nostres alumnes i alumnes que els ajude a desenvolupar al màxim les seues capacitats perquè puguen conviure en una societat plural, intercultural i democràtica, estimant, buscant i promovent la veritat, la justícia i la humanitat.

La presència de les Escolàpies a la ciutat de València es remunta a juliol de 1886. Al principi ens vam establir al carrer Juan de Villarrasa traslladant-nos més tard al carrer Cavallers on vam romandre fins a juny de 1898. D’allí passem al carrer Sant Vicent fins que al març de 1942, davant un comunicat de l’Ajuntament en el qual se’ns informava de l’expropiació del col·legi, davant les obres de construcció de l’Avinguda Baró de Càrcer, ens traslladem definitivament al setembre de 1944, al barri d’extramurs, confrontant al centre històric de la ciutat, on ens trobem en l’actualitat.

1886 - Fundació del col·legi

Al juliol de 1886, al principi ens vam establir al carrer Juan de Villarrasa de València.

1898 - Canvi d'ubicació

Fins aquest any ens situem al carrer Cavallers on vam romandre fins a juny al costat del col·legi dels Escolapis.

1930 - Casa en Alaquàs

El pare escolapi Calasanz Rabasa havia fet donació d’un solar situat en la vila d’Alaquàs. Cap a 1930 es van començar les obres per a edificar una xicoteta caseta que servirà com a lloc d’eixida de les xiquetes internes de València en els dies festius i com a descans estiuenc per a les religioses.

1936 - Guerra Civil

El 8 d’agost de 1936, a conseqüència dels incidents provocats per la Guerra Civil sis de les religioses i dues laiques exalumnes de la comunitat de València van ser assassinades.

1939 - Es reprén l'activitat escolar

Al març de 1939, es reprenen les classes després d’haver suspés tota l’activitat durant la República i la Guerra Civil , ja que el col·legi va ser utilitzat per a diferents usos: menjadors, escoles, oficines, txeca, etc.

1942 - Nou canvi d'ubicació

Ens situem al carrer Sant Vicent fins que al març de 1942, davant un comunicat de l’Ajuntament en el qual se’ns informava de l’expropiació del col·legi, davant les obres de construcció de l’Avinguda Baró de Càrcer.

1943-44 - Construcció de l'actual col·legi

Ens traslladem definitivament al setembre de 1944, al barri d’extramurs, confrontant al centre històric de la ciutat, on ens trobem en l’actualitat.

1957 - Inici del procés de Beatificació i Canonització de Paula Montal

El 3 de maig de 1957 s’inicia el procés de Beatificació i Canonització de Mare Paula.

1986 - Celebració centenari

En 1986 se celebren els 100 anys del col·legi amb diferents actes al llarg del curs.

2001- Beatificació de les religioses màrtirs

L’11 de març de 2001, el Papa Joan Pau II va nomenar beates a les màrtirs religioses que van morir durant la Guerra Civil.

2001 - Canonització de Santa Paula Montal

Mare Paula és canonitzada a Roma en 20 de novembre de 2001.

2004 - Carrer de Santa Paula Montal

L’Ajuntament de València decideix reconèixer la labor educativa de les Mares Escolàpies a la ciutat nomenant un dels carrers amb el nom de Santa Paula Montal.

2013 - Primer projecte Comenius

El col·legi participa, per primera vegada en el projecte europeu Comenius. Des de llavors ha participat successivament en projectes europeus com l’actual Erasmus +.

2013 - Fundació Escolàpies

L’1 de gener de 2013 es crea la Fundació Escolàpies, que agrupava els col·legis de Catalunya, València i Balears.

2014 - Projecte IPEV

Iniciem un nou projecte per a desenvolupar la competència digital que abasta les etapes de Primària i Secundària.Iniciem un nou projecte per a desenvolupar la competència digital que abasta les etapes de Primària i Secundària.