Des de fa 10 anys el Col·legi Escolàpies de València forma als seus alumnes en habilitats de Debat i Oratòria amb grans èxits.

L’equip de Debat format pels alumnes de 4t d’ESO d’Escolàpies de València ha quedat subcampió en el torneig de Debat Escolar celebrat el 14 de Maig en ESIC. Un treball de fons que va començar al setembre i que ha tingut el seu magnífic resultat havent celebrat quatre debats en format improvisat amb diferents temes entorn de les “Xarxes socials” en els quals han anat creixent fins a aconseguir el reeixit resultat. Els alumnes que van formar part de l’equip són Cristina Barranco, Julián Pardo, Marcos Just i Ángela Aparicio. Les professores que els formen són Carmina Colomina i María Ibáñez. Amunt Debats Escolàpies!—

Ací tenim algunes de les impressions que els alumnes que participen ens transmeten:

“Una de les experiències més significatives i enriquidores que he tingut quant a la meua vida acadèmica, i a la meua vida personal, ha sigut participar en el concurs d’oratòria de la fundació Activate. Va ser molt interessant el procés de desenvolupar una dissertació a partir de la premissa: “Prenem les decisions més importants sense adonar-nos”, podria dir que fins i tot més que la pròpia oratòria. M’alegra molt veure com aquestes activitats es fomenten en el col·legi, ja que considere que és fonamental que aprenguem a desenvolupar un esperit crític, la capacitat d’exposar les teues idees i estructurar-les, la constància i, sobretot, l’habilitat de pensar en si, que ens farà ser persones de profit en un futur.

Quant a l’exposició, es va realitzar en el monestir de San Miguel dels Reis, un lloc preciós en el qual vam exposar el nostre discurs juntament amb altres col·legis contra els quals competim. Va ser un plaer poder compartir la meua veu i els meus pensaments enfront d’un públic i un jurat malgrat els nervis. És una oportunitat increïble per a perdre la vergonya i aprendre a parlar en públic, dues lliçons les quals són indispensables, i també per a socialitzar amb els altres participants (de fet fins i tot mantinc relació amb alguns).

En conclusió, va ser una experiència fantàstica i li la recomanaria a qualsevol que desitge cultivar les habilitats comunicatives i cognitives que es fomenten en Escolàpies.”

Julián Pardo, alumne de debat

“Jo em vaig apuntar a la lliga de debats seguint l’exemple del meu germà major.

Gràcies a aquests debats jo he tingut una evolució brutal, doncs al principi de curs jo era incapaç d’eixir a parlar al públic sense un paper davant i sense un discurs preparat prèviament i el dissabte passat en l’última lliga de debats improvisats vaig ser capaç de parlar davant de tots, eixir amb el paper buit, respondre al contrincant amb les idees que se m’ocorrien espontàniament mentre parlava, travar-me i seguir avant com si res… I sé que encara soc capaç de fer-ho molt millor, em queda molt per aprendre i practicar. Però aquesta vida cal viure-la en constant aprenentatge i cal acceptar aquestes oportunitats que se’ns ofereixen i que ens ajuden a millorar.

És molt gratificant poder mirar cap endarrere i veure el molt que hem millorat.”

Marcos Just, alumne de debat