El mes de març, concretament els dies 23, 24 i 25, vam tindre la nostra primera mobilitat virtual d’Erasmus+. Aquesta activitat del projecte K229 Equally UniqueEqually Different! ha hagut de ser ajornada per diverses causes, entre elles per la pandèmia, i ser reconvertida en format en línia.
L’amfitriona Romania va transportar a tots els participants a les seues terres durant aqueixos dies. Estudiants i professors dels quatre països socis: Itàlia, Lituània, Espanya i Romania, compartim aquesta experiència única i inoblidable.

Els primers moments de la mobilitat van ser una mescla de nervis, ajustos tècnics propis de la situació i una certa incertesa. Una vegada superats aquests obstacles, els alumnes van començar a trencar el gel presentant-se. Mitjançant vídeos i presentacions es van anar coneixent.
La segona part de la jornada inicial es va centrar en conéixer la cultura els països socis. El format va ser molt amé, perquè els alumnes mateixos preparaven preguntes per a assegurar que la resta estava parant atenció.

El segon dia vam recórrer Romania visitant parcs naturals, ciutats, artesania, museus… Es va repetir el format del primer dia i en acabar cada presentació els alumnes competien per veure quin país havia estat més atent i havia aprés més sobre els temes tractats. A més, es va dedicar un moment a presentar amb vídeos o amb tour en viu cadascun dels col·legis. Els alumnes van valorar molt positivament l’haver pogut conéixer de primera mà la realitat d’altres centres.
L’últim dia es va centrar en dos importants objectius del programa: l’esport i les danses tradicionals. Ens van explicar com es juga a Oina, un esport que guarda moltes similituds amb el beisbol. Durant el mes de juny als patis del centre s’organitzaran lligues per a practicar els esports tradicionals d’Itàlia, Lituània, Romania i Espanya apresos durant les mobilitats. Quant a les danses, organitzem el nostre xicotet Eurovisió. El format era molt senzill: cada país s’havia de gravar ballant les cançons proposades pels altres membres i també la seua pròpia. Pel gran acompliment de tots els alumnes el jurat d’Eurovisió va dictaminar que tots havien obtingut la màxima puntuació.

Aquesta gran experiència ja està en la motxilla de tots els que han pogut formar part d’ella. La importància de conéixer la diversitat cultural ens acostarà més a la tolerància, coneixement i acceptació de la necessitat de comptar amb una Europa diversa, rica, diferent i única.

Moltes gràcies a tots els que l’han feta possible.

“Hola soc Marta i us diré l’experiència que ha suposat anar virtualment a Romania. M’ha agradat molt sobretot conéixer a xiquets de Romania i els monuments que hi ha.
També realitzar activitats diferents en el col·legi i treballar amb xiquets d’altres cursos ací a València. Preparar les exposicions m’ha ajudat a conéixer millor la meua ciutat i costums espanyols i de Romania i també a millorar el meu anglés. Sens dubte, m’agradaria repetir aquesta experiència i conéixer altres cultures i països diferents.” així s’expressava Marta després de participar en la primera mobilitat virtual d’Erasmus+.

Per la seua part Nuria  Finestreta es mostrava molt emocionada i agraïda, “Per a mi ha sigut una gran experiència tant per a fer amistats com per a aprendre sobre altres cultures. Ho recomane a tothom, m’ha fascinat. Ho portaré en el cor tota la vida. Gràcies per donar-me aquesta gran oportunitat. Una salutació.”

“Ha sigut una experiència única en la qual he aprés un munt de coses, en la qual he fet amics i amigues, i sobretot m’he emportat una experiència inoblidable, chulísima i irrepetible. M’ho he passat genial.”, així es manifestava Roser després de viure l’experiència de la mobilitat virtual.

#escolapiasvalencia #somosescolapias